Om prosjektet
STEAM er en forkortelse for Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics. Målet med E-STEAM SEL-prosjektet er å styrke og øke kvalifikasjonene til skoleelever og foreldre som har begrenset tilgang til disse mulighetene. Prosjektet har også til hensikt å støtte elevene i matematikk og naturfag, der de har størst vanskeligheter, og å styrke deres kreative tenkeevne gjennom kunstundervisning. Prosjektet skal produsere materiell for å utvikle elevenes SEL-ferdigheter. Vi tar sikte på å produsere e-materiell ved hjelp av gamification (digitale spill) og problemløsningsbaserte læringsmetoder og å styrke elevene våre på disse områdene. Vi fokuserer spesielt på å presentere veiledningsportalen for elever og foreldre ved å flytte den til det digitale rommet.
PROSJEKTMÅL
(1) Utvikling av et dynamisk ressurssenter
(2) Opprette en moddle-basert e-læringsplattform
(3) Produsere materiale for tre separate seksjoner på plattformen
(4) E-materiell for ferdighetsbasert læring
(5) Produsere aktiviteter for sosial og emosjonell læring
(6) Interaktive rådgivningstjenester for foreldre og elever
MÅLGRUPPE
Unge mennesker (12-18 år) med vanskeligheter
Lærere / pedagoger / skole og foreldre som jobber med aldersgruppen 12-18 år
Beslutningstakere, politikkutformere, frivillige organisasjoner, ungdomsarbeidere og offentlige myndigheter
Takk for at du kontaktet oss.
Vi vil komme tilbake ti ldeg så raskt som mulig.